bukan untuk tatapan korang ...korang tak yah baca sebab korang sumer penuh semangat ...hehhehe....untuk semangat tuan blog jer .....

dulu cite2 aku waktu kecik nak jadi doktor....aku nak jadi doktor sebab doktor leh tolong org .....pastu doktor nampak cantik pakai labcoat putih.....jadi sejak darjah satu sampai darjah 6 bila cikgu suh isi borang cite2 aku mesti tulis aku nak jadi doktor...itula pilihan pertama aku .....


errr pilihan kedua aku ,,,aku nak jadi cikgu pastu last sekali engineer atau arkitek.....hummm biasala budak2 kan ,,,,aku suka2 ati jer nak tulis apa aku suka....tak pk pun time tue......tapi kan bila aku dah makin besar ....makin besar ,,,aku rasa sume tue macam berubah ,,,,,bila aku dah besar walaupun cite2 aku nak jadi doktor still ada n aku berusaha daptkan keputusan yg bek nak jadi doktor still tak dapt gak....hahhahaahhah...( poyo jer berusaha, duk memain jer spm)...

time nak isi borang nak kos aper g ipt aku buntu....aku nak jadi doktor gak ....jadi tuela pilihan petama aku tulis dalam borang ...yg kedua jadi pharmacy.....pastue aku p la tulis jadi cikgu yg akan p luar negeri ......last sekali baru aku tulis jadi engineer .......memandangkan result spm aku yg biasa2 sajer ...aku tak dapt cos doktor....aku dapat cos engineering kat uia....aku sedih ....even ada citer2 aku jadi engineer tapi aku tak mo masuk engineering....hahhahahahh

tapi hakikat sebenar ...cite2 aku pas spm nak jadi cikgu tadika ajer ......sebab aku tengok macam cikgu tadika sumer cute2 ...(macam aku la muahhahaha)....pastue aku nengok laki cam suka jer kat cikgu tadika....ngeh penuh dgn kasih syg dan keibuan kot ...tahle..hahahhaha...aku ckap gak kalau tak dapt jadi cigu tadika aku nak try apply jadi stewardess kat mas ...muahahhahahha...tapi sebab kekawan aku ckap ko takkan terpilih punya sebab pendek ...huh...down sebentar,.,,,,,jadi aku ubah citer2 ag.....

time kat matrik uia ...aku nak kuar matrik......sebab aku memang menyampah la matematik.....aku nak p biro pharmacy kat sebelah matrik tue....tapi bapak aku tak bagi...jadi aku teruskan belajar dengan harapan dapat tukar cos nanti...kalau belajar pandai dapat la tukar kos g pharmacy ..aku belajar pepandai ...tapi sejak aku g ceramah agama( acece macam baik jer bunyiiii) ceramah tue ckap " kadang2 memang kiter tak suka aper kiter dapt tapi itula yg terbaik ntuk kite" ...jadi aku pk balik ....borang tukar kos yg aku dah siap tulis aku pandang sayu jer ...aku masuk dalam laci....sampai la habis matrik .....aku teruskan dgn engineering,,,,mengejar segulung ijazah time tue .......degree......dlam bahasa melayu ijazah sarjana muda........

aku teruskan pengajian aku kat uia selama 4 tahun ....huh lama gile,,dgn suka duka dgn subjek komputer yg aku memang tak tau hapa pun,.,,,,dgn subjek matematik yg makin susah dari sem ke sem...dgn subjek dynamic dgn kinetic yg aku rasa nak muntah tiap kali bukak buku dia...aku teruskan jugak pelajaran aku ......dgn masalah2 yg membebankan pikiran ..dgn workshop yg kena wat OT malam2 ,,,,,baru aku tau penat OT...hehhehe...tapi OT ttak dapt duit....huhhh.....sume tue aku buat satu demi satu ...demi aper ya ...pada aku sume yg aku buat tue adalah untuk mak bapak aku ...untuk bagi diorg hepi ....aku rasala...pastue nak lawan2 cgpa dgn abg aku sampai akhir sem....

4 thun bersusah payah,,,aku akhirnyer dapat la segulung ijazah....alhamdulillah.....aper yg aku buat tak sia2 ....aku dapat ape yg aku nak ...aper yg aku harapkan ...sume aku dapt ...

jadi NUR HIDAYAH BINTI ZAINAN kenapa tak leh teruskan lagi untuk 4 tahun akan datang,,,,kalau sebelum nie boleh laku kan......arghhhhhhh......even perjalanan akan dtg akan lebih mencabar ....lebih byk dugaan ...lebih byk liku2 dgn bengkak bengkok jalan dia.....yakinla dengan diri HIDAYAH k.....wuwuwuuwuw...tetiba rasa nak nangis.....org ckap kalau kuat tak nangis....huhuhu masih belum cukup kuat ,,tapi aku pun tak terlalu lemah......GAMBATE!!!!!!!!!!!4 tahun jer lagi....wuuuuuuwuwuwuuw....SEMANGAT!!!!!@ jadi mulai esok NUR HIDAYAH nak jadi org baru dalam hidup dia....

nak jadi org yg lebih bersemangat..lebih ceria dan menceriakan.....lebih berdedikasi...lebih aper lagi ya.....aper2 jer la.....nak jadi hidayah yg matang berpk n hidayah yg tak cepat melatah ..berpk sebelum bertindak....!!!!! dahla cukup muhasabah diri sebulan sekali ...bulan depan aku muhasabah lagi.....korang pun mesti muhasabah diri tiap2 bulan ...

peringatan wat hidayah;;;;;; 4 tahun akan dtg aku kena berusaha sebab:
1. aku ditaja jadi aku mesti habiskan pengajian,,,,
2.kalau aku tak habes master aku takleh ikut laki aku p us ( nak nek kapal terbang!!!!!)
3. aku nak jadi seorang perempuan cantik yg berkarier + ibu n wife yg leh dibanggakan..
4. dulu aku tak dapt jadi dr.jadi aku nak balik title tue .....even bukan dr betul...
5. aku nak jadi salah satu penerima anugerah l'oreal science fellowship muahahaha( angan2 jer lebih) sume dr. yg dapat aku tengok chinese...sebab melayu err tak kurus..l'oreal kerana dirimu begitu berharga,......yg terima anugerah siyes cantik2 ....tak lame ag aku la terpampang kot..muahahhahahaha...poyo...

dahla cukup la merapu tah paper...... hepi reading k......coie aku mengarut tah paper malam nie...down tadi so aku muhasabah diri untuk recover secepat mungkin......

0 comments:

Me n' Hubby.

Daisypath Anniversary tickers

Luqman Asri bezday

Lilypie First Birthday tickers