sekarang nie dah kul 2 pagi tapi aku tak leh lelap mata gak...sumer gara2 masalah yg dihadapi tadi tapi dah setel cume biological clock dah lari jadi tak leh tido so tgk bola dgn cousin aku nie..untuk entry sebelum nie aku ckap kesabaran aku diuji....kat cnie aku nak citer naper supaya aku rasa agak tenang pasnie ..sebab yg tau masalah nie cume aku dgn hubby jer...dgn kawan aku ada la berapa kerat...

sebenarnyer aku tensen2 sebab laptop aku rusak......okie la aku bagi description pasal laptop aku k ...touch screen n flip ...kire macam canggih r..muahahahha tapi boleh rosak hampeh....mengong betul....okie since ia rosak ,,warranty dah tamat...( kebodohan aku sebab tak extend warranty, korang kalau beli laptop g extend warranty korang jgn jadi macam aku).....warranty dah bes aku p hantar kat hq dia kat damansara .....aku dah p byk kali kire aku penat la....okie aku hanta dia kata dia akan cek laptop aku dulu ...untuk cek jer dia akan charge aku RM 72 ingit...aku positif lagi la kan.....

dia kata dlam 2 ke 3 ari akan tau aper yg rosak..so dlam masa tue aku dapat call la mamat tue duk citer la aper yg rosak..since aku memang bengap byk pasal kom nie..aku pun pass the phone kat hubby aku la...at least kalau mamat hp tue nak tipu aku pun tak leh sebab laki aku terer ..... okie finish bab tue ,,,aku positif 4 ke 5 ratus terbang .... tetiba aku bukak email ...huh....quotation tulih motherboard n hard disk rusak.....sumer sekali aku kena bayar RM 1884.50..............time nie aku dah kurang positif ,,,,,,,,,,,,ada la jugak rasa nak nangis ......time nak kawin nak pakai duit .......nie kena betul kan benda yg tah paper jer...arghhhhhhh tension kat citu.......tapi time tue still positif tau...........

aku dgn hubby pun cadang betul sebab syg laptop tue..dah betul kan then p la tadi bayar RM1884.50...........okie aku dah puas hati time tue.....pk dah okie la....time try buka cam okey cume touch screen tak function......okie tue tak per maybe tak install aper2 kot....dah tue hubby ckap nak install kan.....aku pun okie jer la..tetiba petang tue dapat call hubby ckap " laptop tak leh on lagi"

ARGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!! time tue aku memang dah emo....siyes la kan..kalau korang bayar mahal2 tetiba rosak lagi...kalau aku byk duit ag tak per.....nie aku nak guna duit nak kawin .....huhu..time tue aku memang dah tak pk aper dah.....aku marah2 ler,,,,ngeh hubby kena marah .....hubby majuk ........hihhi..coie......

aku cuma harap ada warranty untuk 3 bulan nie jer ...ayat hubby yg buat aku terharu kire nangis r uhuhuhhuhu "duit tak der masalah k, kiter leh cari sesama...kalau ikut plan,, saving kiter memang lebih dari cukup,,,dah2 jgn nangis ag".....jadi malam nie sebab aku tak leh tido aku pun update balik family planning aku dgn hubby dalam budget "belanjawan sekeluarga" ..aku cut cost mana2 yg boleh cut...supaya kiterorg akan ada saving yg cukup untuk anak2 nanti .....(ngeh merapu jap)..padahal supaya ada saving yg cukup untuk p hunnymun bulan 1 nanti naik kapal terbang....hahahahahaha....sekian entry aku yg tak berapa betul untuk malam nie...

p/s: nasihat aku ...p extend warranty korang kalau korang beli laptop..........

0 comments:

Me n' Hubby.

Daisypath Anniversary tickers

Luqman Asri bezday

Lilypie First Birthday tickers